Czy przekroczymy barierę 1000 km/h?
UltraSzybkie Koleje Próżniowe
Start
Podstawy teoretyczne
Porównanie środków transportu
Ultra-Szybka Kolej Próżniowa - FORUM
Kontakt
USKP - spółka w organizacji →
English
VacuRail
 
PORÓWNANIE EKONOMII BUDOWY I EKSPLOATACJI DLA RÓŻNYCH FORM TRANSPORTU

Oznaczenia:
TGV - szybka kolej stosowana we Francji oraz Japonii rozwiajajšca standardowo ok. 300 km/h, maksymalnie ok. 500-600 km/h
Lotnictwo - cały zespół infrastruktury lotniczej wraz z samolotem
Kolej próżniowa - ultraszybka kolej próżniowa poruszajšca się w tunelach próżniowych z hamowaniem przy użyciu prądnicy odzyskujšcej część energii, poruszająca się z prędkością maksymalną ok. 1200-1500 km/h (ok. 1-1,3 Mach)

Oznaczenie punktacji:
0 - najgorsze parametry (najgorsza ekonomia, prędkość, wygoda)
10 - najlepsze parametry (najlepsza ekonomia, prękość, wygoda)


Wartość Kolej próżniowa Lotnictwo TGV
Budowa (3) (7) (5)
Koszty eksploatacji (10) (0) (4)
Szybkość max. (10) (9) (6)
Szybkość realna (9) (5) (5)
Copyright © Centrum Rozwoju Innowacji Strategicznych, IP (Instytut Północny) 2006-2024